Hromadná doprava v ČR?

Za hromadnou dopravu osob, považujeme vše, co přepravuje větší množství lidí a přispívá na to stát. Všichni jistě víme o zlevnění jízdného pro studenty a seniory. Šlo o populistický krok Andreje Babiše. Nyní se za minimální obnos dostanete po celé republice. Nebudu daleko od pravdy, když řeknu, že za cestu z Karlových Varů do Ostravy dáte maximálně 200Kč. Sám jsem student a sleva jízdného mi vyhovuje, ovšem odněkud se ty peníze, které my už nadále neplatíme, musejí brát. Ale to zabíháme do jiného tématu.
role vstupenek
ČD provozují valnou většinu vlakových spojů na českých železnicích. I po všech těch letech je někdy neskutečné, jak v mizerném stavu vlaky jsou a jak obrovské zpoždění některé spoje mají, a to pravidelně!  Ve srovnání s Japonskem, kde když má vlak 15 sekund zpoždění, už vám vrací peníze, žijeme ve středověku (co se týče železniční dopravy). Organizace ČD je žalostná, řešení krizových situací jim také nijak zvlášť nejde. Jediná výhoda, kterou na českých železnicích zaznamenávám, je Wi-Fi připojení skoro v každém vlaku. Například v již zmíněném Japonsku, není Wi-Fi ani v nejrychlejším vlaku na světě, Šinkanzenu. Podtrženo sečteno, vlaková doprava v ČR není na vysoké úrovni.
Jedoucí autobus
Linková autobusová doprava je ve většině (konkrétně v 9) krajích provozována firmou ICOM Transport. Tato firma nabízí také kamionovou dopravu. Nicméně, úroveň tohoto typu dopravy je o něco lepší. Linkové autobusy zajišťují dopravu především mezi menšími městy a vesnicemi. Z vlastní zkušenosti vím, že raději pojedu autobusem, nežli vlakem. Z jakého důvodu? Z celkové lepší časové dochvilnosti, organizaci, pohodlí i stavu autobusů. Navíc autobusové zastávky jsou rozmístěny po obcích i městech více, než vlaková nádraží. Samozřejmě na delší trasy je lepší zvolit vlak, z důvodu délky cesty i přímého spojení.  Nevýhoda oproti vlakům tkví v tom, že autobusem to déle trvá. Ovšem zpoždění jsou minimální.
MHD je pro velké množství z nás noční můra. Nasednou v 7 ráno do přeplněného metra, není zrovna příjemný začátek dne. MHD bývá často přeplněná a nepohodlná, ovšem finančně vyjde lépe, než cesta autem přes celou Prahu. Tento typ dopravy považuji za velice přínosný, ušetří spoustu peněz, ale i času.
Co z toho všeho vyplývá? Že některé aspekty hromadné dopravy nejsou v ČR na vysoké úrovni a potřebovaly by ještě vylepšit. Ovšem jako celek, všechny druhy dohromady, je to velice funkční a cenově dostupný způsob dopravy. Jediné co například oproti autu postrádáte, je pohodlí, ale to se dá za daných okolností oželet.